Vill-ha-lista

Jag har lite ångest över att trollet börjar bli stor, det är nu stl 86 i pyjamas och byxor. Kan börja smyga in på barnavdelningen och titta på kläder, vilket är jättekul förstås! MEN jag saknar det där med minipyttegullegull kläderna. :/

Pyjamas tycker jag är bäst som en hel jump-in-suit, det sitter löst och ledigt, lätt att röra på sig, mjukt och härligt. Nu när trollet börjar klättra upp i de stora storlekarna så finns det bara pyjamas i två-delar. Noooo!



Två underbara overaller från Geggamoja och en pyjamas från Maxomorra. Finns endast upp till stl 74/80, varför? Varför? De kunde väl ha gjort en i stl 86 eller 86/92 också! :/
Förvisso är Geggamoja väldigt stort i storlekarna, jag tror trollet kan ha dessa utan problem, men vågar man chansa? Dom är ju inte gratis direkt!

Få vänta snäll på syskon!

Senare,
Woho! Geggamoja overallern och pyjamasen finns ju visst i större storlekar! :D Jag va lite besviken när jag bara såg de små storlekarna. Bra Andrea att jag har dig som har koll! :) Det kanske blir en overall och/eller en pyjamas i julklapp till trollet.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Den rosa - Geggamojas onepiece finns i storlek 86/92 också (och de har dessutom onepieces upp till 134/140!) men de är gigantiska i storlek. Vi har den grå i 74/80 och den är jättejättestor på Lukas som har stl 80. Deras pyjamasar finns ända upp till 98/104 och är som sagt superstora - Lukas kan inte ha sin i 74/80 än...



Deras fleeceoveraller däremot har jag inte kollat på men jag gissar att de också är stora - de har ju butik i Stockholm så du kan kolla om du är sugen ;)



Maxomorra däremot är normala i storlek, Lukas har en body i 74/80 från dom och den sitter helt okej men börjar bli liiite trång. Ronjas kläder i 98/104 är också helt normala i storlek, vi har haft mycket Maxomorra :)



Kul för övrigt att det är så olika, jag tycker det är skitkul med tvådelat, så mycket sötare än heldressar ;) (Molo har ju heldressar som vi har som pyjamas upp till 92 för övrigt och de är också helt normala i storlek).

2011-11-13 @ 12:29:54
URL: http://frusvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback